Rezygnujemy z używania guessing w stosunku do postaci (w typ NPC) i doprecyzowujemy kilka reguł.
Chłopaki odwracają uwagę pielęgniarek sugerując, że strażnik ma zawał.
Po wymianie kliku uprzejmości, dogadują się z Jessicą, która otwiera kłódkę pilnikiem.
Test Deceit. Zdany o 3 lepiej. Test Burglary zdany na styk.
Węch Chrisa prowadzi ich prosto do końca korytarza, gdzie znajduje się para dwuskrzydłowych metalowych drzwi. W skrzynce PPOŻ znajdują narkotyki. Kiedy zbierają dowody do ich uszu dociera odgłos korków. Korytarzem w ich stronę zmierzają dwie osoby. Chris każe się ukryć Xabierowi i Jessice, a sam oddala się w cień i zmienia w wilkołaka. W tym stanie przebiega pomiędzy zaskoczonymi strażnikami, odciągając ich od pozostałych.
Test Alertness. Wesker : Epic (+7), Redclaw : Legendary (+8)
Xabier i Jessica wykorzystują zyskany czas na próbę sforsowania jednych drzwi. Niestety pilnik Jessici łamie się w zamku. Xabierowi udaje się przekonać Jessicę, żeby pilnowała korytarza, a sam przy użyciu magii roztrzaskuje zamek (nie chce przy niej ujawniać swoich zdolności). Odkryte pomieszczenie jest dość spore (ponad 200 m2) i sterylnie czyste.
Po Jessice próbę Burglary podejmuje Xabier. Potrzebuje uzyskać Good (+3), sam ma Averange (+1). Wynik rzutu: -2. Nie ma Fate Points. Próba nieudana.
Najpierw konflikt społeczny – Xabier chce przekonać Jessicę, żeby się oddaliła i pilnowała, czy nikt nie idzie. Jessica ma wyższe Empathy i ona zaczyna. W konflikcie używamy Rapport. Jessica wchodzi na +4. I podejmuje kolejną próbę spinką do włosów – niestety uruchamia alarm (o 3 gorzej niż powinna).
Teraz Evocation z żywiołem water. Lód rozsadza zamek, a drzwi stają otworem, ale… Rzut na Conviction wymagał uzyskania wyniku Great (+4). Xabier uzyskuje zaledwie Good (+3). Backlash. Zamek otwarty.
Przeszukiwanie śladów – rzut na Investigation, poziom trudności Good (+3). Xabier wyrzucił -4. To o 7 gorzej niż potrzebował.
W tym czasie Chris stara się odciągnąć strażników (jednym z nich jest Jim Wesker, dawny partner Shevy, który zawdzięcza Chrisowi pożegnanie z posadą w policji). Gdy strażnicy próbują wrócić do szpitala (alarm uruchomiony przez Xabiera daje sygnał na biper Weskera) wilkołak doprowadza do konfrontacji, która ma kupić partnerom nieco czasu. Wywiązuje się strzelanina. Ostatecznie Chris zmusza strażników do ucieczki. Pod koniec starcia wilkołak rozpoznaje drugiego ze strażników. To (pewnie dorabiający po godzinach) Robert Black, gliniarz który wykonywał portret pamięciowy na miejscu zbrodni.
Konflikt fizyczny. Rozpisujemy strefy: ulica, wejście do szpitala, szpital. W kolejnych turach udaje się antagonistom dostać aż do wejścia do szpitala. W trakcie starcia Wesker dostaje konsekwencję Moderate (Pocharatana ręka), a Chris Moderate (Przestrzelone kolano). W trakcie walki Wesker używa aspektu Najpierw ostrzegawczy strzał między oczy, potem pytamy o drogę.
Zapomniałem o cashing out (za każdą konsekwencję otrzymuje się FP). Na szczęście tak się składa, że refresh po sesji zniwelował straty. Zdolności wilkołaka pozwalają mu szybko dojść do siebie (na szczęście strażnicy nie używali srebrnych kul).
Assesement na Investigation. Udany zdradza aspekt drugiego strażnika: Policjant. Udany test na Alertness (spostrzegawczość) i wilkołak rozpoznaje w drugim strażniku posterunkowego Roberta Blacka.
W tym czasie na odgłosy strzelaniny Xabier i Jessica opuszczają szpital. Jessice udaje się przed przyjazdem policji, ale Xabier zostaje przesłuchany jako świadek zdarzeń przed szpitalem.
Compel na Działam zawsze w cieniu.
Tuż po tych wydarzeniach do Chrisa dzwoni Sheva z informacją, że świadek oskarżył go o wymuszenie zmiany zeznań i został zwolniony do domu. Damian jest poszukiwany, a Chris może spodziewać się wszczęcia postępowania. Zgadza się poszperać w sprawie Blacka. Umawiają się na spotkanie wieczorem w Heaven & Hell.
Przed wieczorem Xabier postanawia rzucić zaklęcie poszukujące osoby, która miał ostatnio kontakt z narkotykami znalezionymi w szpitalu.
Thaumaturgy. Ustalam poziom na Fantastic (+6). Rytuał: wciera w powieki biały proszek wymieszany z własną krwią, żeby widzieć oczami poszukiwanego. Backlash. Konsekwencja: Osłabiony (Mild).
W wizji z perspektywy oczu poszukiwanej postaci, Xabier dowiaduje się jak ona wygląda (odbicie w szybie), oraz że w morzu magicznego ognia zabija ona świadka i pali całą kamienicę. Za razie nazywamy go „Piorman”.
Podczas spotkania w Heaven & Hell Sheva przekazuje Chrisowi znalezione o Blacku dokumenty. Okazuje się, że policjant jest siostrzeńcem Weskera. Z dokumentów ponadto wynika, że był już parę razy podejrzany o korupcję, ale nigdy nic mu nie udowodniono. Alomar potwierdza, że Henry Dunkan (świadek) spalił się dziś w mieszkaniu po tym jak ponownie zmienił zeznania. Chris postanawia na razie pomieszkać u Xabiera. Chris przekazuje Shevie narkotyki do analizy.
Teamwork. Udany test (Investigation trudność Fair) Shevy daje Chrisowi aspekt Wsparcie od Shevy. Chris go taguje i w teście Investigation (trudność Averange) poznaje kolejny aspekt Blacka: Matka z domu Wesker.
Na tym kończymy sesję drugą.
Czas sesji około 3 godziny. Z obserwacji: nie najlepiej wychodził compel aspektów (użyto tylko raz). Prawdopodobnie była to kwestia niedopasowania scenariusza – nie było miejsca na compel aspektów postaci.
A dlaczego zrezygnowaliście z guessing?
Można korzystać tylko z ujawnionych aspektów? Jak to teraz u Was działa?
„Guessing” było zbyt śliskie. Gracze znają aspekty Faces, więc skuteczność byłaby 100% (nawet przy konieczności uzasadniania podejrzeń aspektu). Krzywdy na tym gracz nie ma, „assessment” w większości przypadków jest prosty (szczególnie przy uzasadnieniu fabularnym). MG ma za to ułatwioną sprawę z rozdzieleniem wiedzy swojej od wiedzy postaci.
Na koniec sprawozdań dam notkę z klaryfikacjami (podręczniowe i fora), oraz naszymi modyfikacjami.
To czekam na klaryfikacje i modyfikacje – chętnie poczytam.
Fajne ARy, chętnie zagrałbym na żywo. Widać, że w tych trzech godzinach upchnęliście kawał akcji.
@tomakon
Nie ma tego dużo, ale jest przydatne. Swoją drogą przepraszam – trzeba patrzeć co się klika. Wyskoczyły mi szablony na stronę.
@Ezechiel
Może się zbiorę – chociaż zapowiada mi się kolejne cięcie czasu. W tych trzech godzinach upchnęliśmy jeszcze masę wertowania podręcznika – ciągle uczymy się mechaniki.
@Ifryt:
Grałeś? Prowadziłeś DF albo innego Fate?