Słowo się rzekło – pora go dotrzymać. Przez następne dni opublikuję moją wizję trzech kanonicznych postaci z uniwersum Mass Effect na mechanice Mass Effect Fate RPG. Postacie będą prawie gotowe do gry – nie wykorzystałem wszystkich dostępnych aspektów. Ponadto zostało nieco wolnego punktów odświeżania, więc można dobrać jeszcze jakieś sztuczki.
Kogo należy się spodziewać i jakie napotkałem problemy?
Aria T’Loak
Musiała znaleźć się w zestawieniu, bo to jedna z najbardziej wyrazistych postaci. Nie przypadkiem w grze komputerowej znalazła się w centrum jednego z DLC. Przy jej tworzeniu miałem nieco wątpliwości jakie cechy jej uwypuklić. Jak na ironię duży zestaw dostępnych punktów umiejętności wcale nie pomagał.
Tali’Zorah vas Normandy
Moja ulubiona postać w ekipie Sheparda. Wcale nie łatwo było mi wybrać aspekt problemu. To ostatecznie on z definicji napędza wydarzenia wokół postaci – ostatecznie zdecydowałem się na jedną z cech charakteru, która uwypuklona została w misji lojalnościowej w grze Mass Effect 2.
Jeff „Joker” Moreau
Joker to jedna z najfajniejszych postaci drugoplanowych. I niestety jedna z tych, które nie nadają się na postać gracza w RPG. Mimo wszystko spróbowałem i z efektu jestem dalece niezadowolony. Aspekt problemu bardzo ogranicza potem dobór sztuczek i w efekcie postać ma nie tylko ograniczone pole manewru w potencjalnych przygodach (pilot na wózku), to jeszcze ogromną pulę punktów losu.
Jeśli macie inne pomysły jak opisać w mechanice Fate te lub inne postacie z uniwersum Mass Effect to chętnie zobaczę wasze propozycje.
Keelah se’lai.
Skomentuj